![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjbRcYn6mvr_7DJp-0BLW8MpYN1U8qhAhfTfYWo0nVItI6dfE_bWd3wO4_U_RabTbCxi1rFy58dyAAQsS2HLzm8WkYgqVLpW8KhAYn-q5TNDLJRyPVJEPDjtVfub56jxwFYl02-x7hXzf2u/s320/timthumb+%25283%2529.jpg)
Çocukları 1. Sınıfa Başlayan Velilerin Hissedebileceği Olumsuzluklar
1-Aileler dik temel yazıyı bildiği için, okullarda çocuklarımıza el yazısı öğretimi verildiğinden dolayı, anne babalar çocuklarına el yazısı pratiği kazandırmakta zorlanabilirler.
2-Çocuklarımız okula başlamadan önce ev öğrenmelerinde dik temel yazıda pratik kazandıkları için evde aileleri ile ödev yaparken sürekli olarak dik yazıyı kullanmak isterler. Bu nedenle sildirip sildirip yeniden yazdırmaktan dolayı aileler çocukları ile ödev problemleri yaşayabilir.
3- 2.ses grubundan sonra sınıfın dinamiğine göre her gün bir yeni harf verilir. Aileler acaba çocuğum diğer çocuklar kadar iyi mi? Sınıfın gerisinde mi? Kaygısı yaşarlar.
4-Aileler çocuklarının sınıfındaki en iyileri bilmek isterler, çocuklarını sürekli olarak başka öğrencilerle kıyaslarlar.
5-Aktif okuma sürecine geçildiğinde(1dk da 30 kelime) çocuklarının okumasını ve okuma hızını sürekli olarak başka çocuklarla karşılaştırabilirler.
6-Sınıfın kapısı kapalı içeride ders yapılırken, sınıf kapısının oralarda dolaşıp öğretmenin çocuklara bağırıp bağırmadığını, kendi çocuğuna nasıl seslendiğini? Diğer öğrencilere nasıl davrandığını ? Anlamaya çalışırlar.
7-Çocuklar okulda yaşamış oldukları küçük bir problemi annelerine anlatırken, annenin vermiş olduğu tepkiyle doğru orantılı olarak bazen abartarak anlatabilir ve dikkatin daha uzun süre üzerinde olmasını sağlayabilirler, oysa bunu dinleyen veli çocuğunun okuldaki her günün bu şekilde geçtiğini düşünüp kaygılanabilir.
8-Özellikle matematik dersinde sınıfta öğretilen yöntemle evde ailenin pratik yaptırırken kullandığı anlatma yöntemi okulla örtüşmüyorsa, çocuk sorduğu sorulara cevap veremeyince matematik dersini öğrenemiyor kaygısına kapılabilir.
9- 1.sınıf müfredatının dışında çocuklarına soru sorduklarında cevap alamayınca “çocuğumuz okulda hiçbir şey öğrenmiyor” kaygısı yaşayabilirler.
10-Okuldan gelir gelmez “çok açım, yiyecek ne var” diye soran çocuğunun okulda yeterince karnını doyurmadığını, aç kaldığını ,düşünerek üzüntü yaşayabilir.
11-“Sabah uyanmakta problem yaşayan çocuklarda” ya da” ben bugün okula gitmek istemiyorum” dedikleri anda çocuklarını okulda kaygılandıran, mutsuz eden bir şeyler var diye düşünmeye başlarlar.
12-Çocuklarının okul oyun parkında yalnız başına oturduğunu gördüklerinde, haftanın 5 günü,tüm teneffüs saatlerini bu şekilde geçirdiğini düşünüp genelleme yaparlar.
13-Tüm çocuklar teneffüs saatlerinde bahçede koşup oynarken kendi çocuğu sınıfta kalıp sınıf oyuncakları ile oynamayı tercih ettiğinde çocuğunun diğer arkadaşları ile iletişim problemi olduğunu sanabilirler.
14- Evde ; okuldan,arkadaşlarından bahsetmediği için bulunduğu ortamdan mutlu olmadığını düşünebilirler.
15-Çocuğun, okulda yaşamış olduğu bir problemi. Öğretmenine anlatmadığında, öğretmeninden korkuyor ki anlatmıyor diye kaygıya kapılabilirler.
16-Çocukları okula başlamadan önce okumayı yazmayı,rakamları ,basit toplama ve çıkarma işlemini yapabilmeyi öğrenenmişse. Çocuklarının derslerde çok sıkılıp bir köşede sessizce oturup derslere katılmayacağını düşünerek acaba 1.sınıfı atlatıp 2.sınıftan mı başlatsak sorgulaması yaşayabilirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder